Slovalco


- História ĽZ
- Ciele v oblasti riadenia ĽZ
- Etické princípy
- Štatistiky
- Kariéra
- Exkurzie



Ciele v oblasti riadenia ľudských zdrojov

Vízia a.s. Slovalco v oblasti ľudských zdrojov je:
Sme efektívny, špičkovo fungujúci tím kreatívnych, vysoko zručných, flexibilných, dobre motivovaných ľudí plniacich strategické ciele spoločnosti.
Jej filozofiou: Ľudia sú najdôležitejším zdrojom spoločnosti. Čím úspešnejší sú naši ľudi, tým úspešnejšia môže byť organizácia. Budúcnosť ľudských zdrojov určuje budúcnosť spoločnosti.

Naplnenie tejto vízie a filozofie firmy manažment a.s. Sovalco dosahuje prostredníctvom napĺňania nasledovných cieľov:

1. Zabezpečiť nepretržité skvalitňovanie ľudských zdrojov spoločnosti
Slovalco zabezpečuje tento cieľ nasledovnými aktivitami:


Vzdelávanie vrcholového a stredného manažmentu - začalo v roku 1997. Školenia v oblasti manažérskych znalostí a zručností, prehľadu v oblasti financií, účtovníctva, ako aj štatistiky z manažérskeho pohľadu.


Vzdelávanie nižšieho manažmentu - začalo v roku 1998. Spoločnosť tým pokryla všetky úrovne manažmentu. Tento cyklus školení zahrňuje úroveň majstrov a zamestnancov začlenených v organizačnej štruktúre pod úroveň stredného manažmentu.


Školenia zamerané na systém kvality, EMS (Environmentálneho systému manažérstva) a implementácie IMS (Integrovaného systému manažérstva) boli základom pre certifikáciu systému riadenia kvality podľa ISO 9001 a EMS podľa ISO 14001.


Technologické školenia obsahujú obnovu technologických rutín s dôrazom na kvalitu a presnosť vykonávaných činností, analýzy postupov a ich dopad na všetky oblasti kvality.


Ostatné typy školení, napr. také, ktoré sú vyžadované zákonmi SR.


Systém hodnotiacich rozhovorov (uvedných v roku 1998), čo je otvorený dialóg nadriadeného a podriadeného “face to face”, z ktorého rezultujú ďalšie možnosti vzdelávania podriadeného a určenie akčných plánov. Za veľmi dôležitý aspekt, ktorí oceňujú všetci hodnotení, je považovaný fakt, že tento rozhovor nemá represívne, ale motivačné účinky.

2. Racionalizovať stav pracovníkov
Snahou manažmentu spoločnosti je neustále hľadanie ciest k zabezpečeniu efektívnej výroby všetkými spôsobmi. Či už znižovaním výrobných nákladov (optimálna údržba, optimálne sklady, znižovanie spotreby surovín a energií), zvyšovaním kvality výrobkov, zvyšovaním produktivity práce a pod.
Manažment spoločnosti jasne stanovil kritériá a ciele v tejto oblasti. Za jeden z najdôležitejších možno považovať fakt, že spoločnosť chce racionalizovať stav zamestnancov bez hromadného prepúšťania a bude využívať ich schopnosti v oblastiach potrebných pre spoločnosť.


3. Dosiahnuť a udržať vysokú motivovanosť zamestnancov
Chceme, aby naši zamestnanci na všetkých pozíciách boli spokojní a mali pozitívnu motiváciu v spoločnosti pracovať. Spôsobov ako to dosiahnuť je niekoľko. Chceme v prvom rade udržať vysoký štandard spoločnosti, ktorý pozitívne motivuje zamestnancov. Chceme, aby pracovali v čistom prostredí s vybavením pracovísk a bezpečne, a súčasne im v spolupráci s odborovou organizáciou poskytnúť také možnosti relaxácie, aby do práce prichádzali odpočinutí a radi. Využívame aj nehmotné motivačné prvky.


4. Zlepšiť komunikáciu v spoločnosti, upevniť silu tímov a tímovej práce
Vytváranie tímov v Slovalcu bolo ovplyvnené tým, že spoločnosť bola nová a rozbiehala sa od začiatku. Tímy na riešenie problémov vznikali neformálne a spontánne a takisto aj zanikali. V súčasnej dobe je a neustále bude potrebné vytvárať tímy s pohľadom na budúcnosť, ktoré sa budú zaoberať riešením projektov. Tímová práca je v Slovalcu samozrejmosťou a sme v tejto oblasti úspešní a formalizujeme ju. Snahou bude vytvárať medziodborové tímy na riešenie problémov ako aj upevňovanie už existujúcich tímov v rámci prevádzok a oddelení.
U manažérov na nižších úrovniach je naším cieľom pobyt týchto manažérov na iných oddeleniach a prevádzkach, najmä partnerských (dodávatelia, resp. odberatelia v rámci Slovalca). Účelom je pochopiť zákazníka, jeho potreby a pohľady tak, aby pozitívne podnety mohli byť prenesené do materskej prevádzky alebo oddelenia.


5. Dosiahnuť, aby osobné pracovné ciele jednotlivcov súhlasili s cieľmi organizácie
Neustálym objasňovaním cieľov a zámerov spoločnosti (krátko aj dlhodobých), diskutovaním o nich chceme dosiahnuť, aby zamestnanci pochopili zámery spoločnosti a aby sa čo najviac dokázali s nimi stotožniť.

K tomu, aby aj manažment spoločnosti dokázal pochopiť potreby a túžby zamestnancov s nimi neustále diskutuje prostredníctvom internej počítačovej siete, interných porád so snahou vytvoriť im čo najlepšie podmienky na prácu. V tejto súvislosti sme pripravili prieskum spokojnosti zamestnancov, v ktorom chceme zmapovať mienku a názory všetkých zamestnancov spoločnosti a výsledky prieskumu využiť na čo najbližšie priblíženie sa cieľov a zámerov ľudí a spoločnosti.