|
|
Ciele v oblasti riadenia ľudských zdrojov
Vízia a.s. Slovalco v oblasti ľudských zdrojov je:
Sme efektívny, špičkovo fungujúci tím kreatívnych, vysoko zručných, flexibilných, dobre motivovaných ľudí plniacich strategické ciele spoločnosti.
Jej filozofiou: Ľudia sú najdôležitejším zdrojom spoločnosti. Čím úspešnejší sú naši ľudi, tým úspešnejšia môže byť organizácia. Budúcnosť ľudských zdrojov určuje budúcnosť spoločnosti.
Naplnenie tejto vízie a filozofie firmy manažment a.s. Sovalco dosahuje prostredníctvom napĺňania nasledovných cieľov:
1. Zabezpečiť nepretržité skvalitňovanie ľudských zdrojov spoločnosti
Slovalco zabezpečuje tento cieľ nasledovnými aktivitami:
|
Vzdelávanie vrcholového a stredného manažmentu - začalo v roku 1997. Školenia v oblasti manažérskych znalostí a zručností, prehľadu v oblasti financií, účtovníctva, ako aj štatistiky z manažérskeho pohľadu. |
|
Vzdelávanie nižšieho manažmentu - začalo v roku 1998. Spoločnosť tým pokryla všetky úrovne manažmentu. Tento cyklus školení zahrňuje úroveň majstrov a zamestnancov začlenených v organizačnej štruktúre pod úroveň stredného manažmentu. |
|
Školenia zamerané na systém kvality, EMS (Environmentálneho systému manažérstva) a implementácie IMS (Integrovaného systému manažérstva) boli základom pre certifikáciu systému riadenia kvality podľa ISO 9001 a EMS podľa ISO 14001. |
|
Technologické školenia obsahujú obnovu technologických rutín s dôrazom na kvalitu a presnosť vykonávaných činností, analýzy postupov a ich dopad na všetky oblasti kvality. |
|
Ostatné typy školení, napr. také, ktoré sú vyžadované zákonmi SR. |
|
Systém hodnotiacich rozhovorov (uvedných v roku 1998), čo je otvorený dialóg nadriadeného a podriadeného “face to face”, z ktorého rezultujú ďalšie možnosti vzdelávania podriadeného a určenie akčných plánov. Za veľmi dôležitý aspekt, ktorí oceňujú všetci hodnotení, je považovaný fakt, že tento rozhovor nemá represívne, ale motivačné účinky. |
2. Racionalizovať stav pracovníkov
Snahou manažmentu spoločnosti je neustále hľadanie ciest k zabezpečeniu efektívnej výroby všetkými spôsobmi. Či už znižovaním výrobných nákladov (optimálna údržba, optimálne sklady, znižovanie spotreby surovín a energií), zvyšovaním kvality výrobkov, zvyšovaním produktivity práce a pod.
Manažment spoločnosti jasne stanovil kritériá a ciele v tejto oblasti. Za jeden z najdôležitejších možno považovať fakt, že spoločnosť chce racionalizovať stav zamestnancov bez hromadného prepúšťania a bude využívať ich schopnosti v oblastiach potrebných pre spoločnosť.
3. Dosiahnuť a udržať vysokú motivovanosť zamestnancov
Chceme, aby naši zamestnanci na všetkých pozíciách boli spokojní a mali pozitívnu motiváciu v spoločnosti pracovať. Spôsobov ako to dosiahnuť je niekoľko. Chceme v prvom rade udržať vysoký štandard spoločnosti, ktorý pozitívne motivuje zamestnancov. Chceme, aby pracovali v čistom prostredí s vybavením pracovísk a bezpečne, a súčasne im v spolupráci s odborovou organizáciou poskytnúť také možnosti relaxácie, aby do práce prichádzali odpočinutí a radi. Využívame aj nehmotné motivačné prvky.
4. Zlepšiť komunikáciu v spoločnosti, upevniť silu tímov a tímovej práce
Vytváranie tímov v Slovalcu bolo ovplyvnené tým, že spoločnosť bola nová a rozbiehala sa od začiatku. Tímy na riešenie problémov vznikali neformálne a spontánne a takisto aj zanikali. V súčasnej dobe je a neustále bude potrebné vytvárať tímy s pohľadom na budúcnosť, ktoré sa budú zaoberať riešením projektov. Tímová práca je v Slovalcu samozrejmosťou a sme v tejto oblasti úspešní a formalizujeme ju. Snahou bude vytvárať medziodborové tímy na riešenie problémov ako aj upevňovanie už existujúcich tímov v rámci prevádzok a oddelení.
U manažérov na nižších úrovniach je naším cieľom pobyt týchto manažérov na iných oddeleniach a prevádzkach, najmä partnerských (dodávatelia, resp. odberatelia v rámci Slovalca). Účelom je pochopiť zákazníka, jeho potreby a pohľady tak, aby pozitívne podnety mohli byť prenesené do materskej prevádzky alebo oddelenia.
5. Dosiahnuť, aby osobné pracovné ciele jednotlivcov súhlasili s cieľmi organizácie
Neustálym objasňovaním cieľov a zámerov spoločnosti (krátko aj dlhodobých), diskutovaním o nich chceme dosiahnuť, aby zamestnanci pochopili zámery spoločnosti a aby sa čo najviac dokázali s nimi stotožniť.
K tomu, aby aj manažment spoločnosti dokázal pochopiť potreby a túžby zamestnancov s nimi neustále diskutuje prostredníctvom internej počítačovej siete, interných porád so snahou vytvoriť im čo najlepšie podmienky na prácu. V tejto súvislosti sme pripravili prieskum spokojnosti zamestnancov, v ktorom chceme zmapovať mienku a názory všetkých zamestnancov spoločnosti a výsledky prieskumu využiť na čo najbližšie priblíženie sa cieľov a zámerov ľudí a spoločnosti.
|
|